MisterFly lanceert transparant boekingsplatform

MisterFly is het nieuwste boekingsplatform op de Belgische reismarkt dat zich profileert door prijstransparantie en service bij het boeken van vliegtuigreizen, hotels en exclusieve reispakketten en dit zowel voor consumenten als voor reisagenten.

 

MisterFly is het geesteskind van Nicolas Brumelot en Carlos Da Silva dat in 2015 het levenslicht zag in Frankrijk.  Het nieuwe boekingsplatform kende van bij de aanvang een forse groei en na amper twee jaar werd  de miljoenste passagier verwelkomd en genereerde het bedrijf een omzet van 231 miljoen euro.  Nadat ze twee prijzen in de wacht sleepten voor hun innovatieve technologie, deed MisterFly in november 2017 zijn intrede op de Spaanse markt. Op 24 januari jl. was het de beurt aan België en Luxemburg.  MisterFly heeft een eigen kantoor aan de Louizalaan in Brussel en een drietalige klantenservice.  Aan het hoofd van deze nieuwe antenne staan twee bekende gezichten uit de Belgische reisindustrie: Denis Pappi, Business Development Manager en Philippe Wilmart, Director of International Development Belux. Naast België en Luxemburg wil MisterFly dit jaar nog vijf nieuwe landen veroveren.

Mister Fly Belgium

Sterke troeven
Prijstransparantie is wellicht de sterkste troef van MisterFly. “What you see is what you get pay!” zegt Nicolas Brumelot. Op andere sites krijg je tarieven die niet overeenkomen met het finale prijskaartje, omdat er nog betalings- of dossierkosten  aangerekend worden. Niet bij MisterFly want wie online boekt, ziet onmiddellijk de eindprijs.  MisterFly biedt meestal ook de goedkoopste of minstens dezelfde prijs aan als andere spelers doordat de zoekmachine vaak heen- en terugvluchten van verschillende maatschappijen combineert. “Dankzij onze uitgebreide databank van aanbieders kunnen wij ook voor hotelkamers vaak een lagere prijs vinden dan bijvoorbeeld booking.com” voegt Da Silva er aan toe. Ook de betalende opties om je vliegticket flexibel te maken of een annulatieverzekering “annuleren zonder reden”  te nemen, zijn volgens MisterFly onderscheidend. Het aanbod van MisterFly bevat tot 2,5 miljoen mogelijke vluchtroutes en 500.000 hotels en andere accommodaties. Vorig jaar werden 637.000 vliegtickets, 820.000 hotelnachten en 50.000 exclusieve vakantiepakketten geboekt via MisterFly.

Concurrent
“Uiteraard zijn we op een zeker niveau een concurrent van Booking.com, maar we zijn ook partners gezien we het aanbod van Booking.com ook aanbieden op de website van MisterFly. Hun platform vergelijken we op onze site met andere platformen. Ons doel is om het beste aanbod voor te leggen aan de klant. Waar we echter beter zijn dan Booking.com, is onze relatie met B2B-partners. We hebben op een aparte B2B-website aangepaste functies voor de reiskantoren, dit in tegenstelling tot Booking.com dat enkel zijn eigen aanbod voorstelt” verduidelijkt Denis Pappi. Voor het B2B-segment worden de prijzen voorgesteld ‘zonder marges’ zodat de reisagenten zelf hun commissie kunnen bepalen!

In de Belux wil MisterFly het favoriete reservatieplatform worden van zowel de internet-gebruikers als van de reisagenten. Om dit te realiseren hebben ze al samenwerkingen aangegaan met o.a. Gigatour, Travelgroup en Boost.  MisterFly is ook aangesloten bij de twee grootste vakverenigingen van ons land: VVR en UPAV. Daarnaast is BT Tours een van de eerste Belgische partners.  “Buiten de vluchten en de hotels die worden voorgesteld aan competitieve en transparante prijzen op onze eigen site, bieden we ook exclusieve pakketten (vlucht + hotel) aan via de websites van onze partners zoals Vente Privée, AccorHotels en Transavia. We zullen dezelfde aanpak volgen, met lokale partners, om pakketreizen aan te bieden op de Belux-markt”, aldus Philippe Wilmart.

Info: https://www.misterfly.be/be-nl