Geïnspireerd op het Mexicaanse ‘Dia de los Muertos’ gaat op woensdag 31 oktober in de Antwerpse Waagnatie de eerste editie van Cocô Locô, Festival of the Dead. “Dit wordt het grootste, meest magische Halloween-festival van België. Een entertainmentbeleving, want wie komt, wordt ondergedompeld in een avond vol verbazingwekkende acrobaten, circusartiesten, trapeze-acts, hippe dj’s en verbluffende live acts.
Spektakel
Volgens Hap Group-organisator Jelte Lambaerts wordt Cocô Locô de ultieme Halloween entertainmentbeleving voor jonge twintigers, hippe dertigers, energieke veertigers en ouder. In een setting vol magische kleuren, worden de aanwezigen ondergedompeld in een wereld van steltenlopers, trapeze, tissue acts en vuurspuwers. De organisatoren pakken uit met een kleurrijk spookhuis en naast het beste licht en geluid, zijn er fluo en neon stagedesigns waar mensen kunnen doorlopen. Sexy skeletten en knappe doodskoppen lopen door de feestende massa, die danst op commercieel toegankelijke clubmuziek, gemixt door de beste dj’s en afgewisseld met scary live acts. « Als je straks goed kijkt, herken je misschien wel Bizzey, Kenn Colt en de Partyshakerz artiesten die voor hun optreden een extreme Halloween make-over ondergaan. Voor ons is het Cocô Locô festival een zoveelste langetermijnverhaal, dat we de komende jaren verder uitbouwen. Op 31 Oktober beginnen we om 21 uur en we gaan door tot 6 uur ’s morgens. Dan is het Allerheiligen, een feestdag”, voegt hij er aan toe.
Influencers
Bjorn Swennen, eveneens Hap Group-organisator, omschrijft Cocô Locô als de Cirque du Soleil van Halloween. Overgewaaid uit Amerika en geïnspireerd op de Mexicaanse traditie, wordt Cocô Locô hét Halloween-festival waar je wil inchecken en gespot worden. De batterij van je smartphone gaat razendsnel slinken door de filmpjes, vlogs en Instagram Stories die je kan maken en delen op ons feest.
« We vragen elke bezoeker om gekleed te komen in een door hem of haar gekozen thema of typetje. De dresscode op ons Halloween-festival is casual chique en wie wil, kan zich laten maquilleren door Browse & Beyond, het bedrijf dat de komende jaren meebouwt in ons verhaal ».
Sociale media
De komende 6 weken zet het Cocô Locô festival voluit in op de sociale media: “De Cocô Locô-doelgroep is vergroeid met z’n smartphone en scrolt voortdurend op Instagram, Facebook en YouTube. Daarom hebben we ook influencers Celine Van Ouytsel, Jill De Greef en Lotte Feyen als festivalambassadrices. Naast hun aanwezigheid op het festival, delen ze ook hun voorbereidingen met hun volgers aan de hand van spraakmakende filmpjes en foto’s. En binnenkort zal je merken dat ook Bekend Vlaanderen zich klaarmaakt voor het Cocô Locô festival”, zegt Bjorn Swennen.
Tickets voor Cocô Locô, Festival of the Dead, op woensdag 31 oktober in de Antwerpse Waagnatie, kosten €25 (exclusief reservatiefee) en kunnen besteld worden op
www.cocoloco-festival.be