Plopsaland DePanne krijgt #LikeMe en Tik Tak thema’s

De Ketnet-zone in Plopsaland De Panne wordt dit voorjaar gethematiseerd naar de leefwereld van de populaire, muzikale Ketnet-serie #LikeMe en het iconische Ketnet Junior-programma Tik Tak. Bezoekers kunnen vanaf 26 mei een ritje maken op de #LikeMe Coaster of een tocht in een Tik Tak-bootje

Momenteel is de Ketnet-zone in Plopsaland De Panne nog in het thema van Kaatje, Kamiel en Viktor. Binnenkort wordt die zone echter gethematiseerd naar de leefwereld van de populaire, muzikale Ketnet-serie #LikeMe en het iconische Ketnet Junior-programma Tik Tak. Het betreft een investering van 2,5 miljoen euro.  De achtbaan ‘Viktors Race’ wordt de #LikeMe Coaster, terwijl de waterattractie ‘Kaatje zoekt Eendje’ een Tik Tak-thema krijgt. De officiële opening van de vernieuwde zone is voorzien tijdens het Ketnet Feestweekend op donderdag 26 mei.

#LikeMe is zeker geen onbekende voor Plopsaland De Panne, denk maar aan de tal van liveoptredens en Meet & Greets tijdens verschillende Ketnet-events de afgelopen jaren.  “Het idee om #LikeMe te vereeuwigen met een eigen attractie in het park is een logisch gevolg van de enorme populariteit van de serie binnen onze doelgroep. Met #LikeMe mikken we op een iets ouder publiek, terwijl we met Tik Tak eerder de allerkleinsten aanspreken. Op die manier is er in de vernieuwde Ketnet-zone voor elk wat wils. We zijn dan ook enorm tevreden dat we dit samen met Ketnet en Fabric Magic kunnen verwezenlijken.”, aldus CEO van de Plopsa Group Steve Van den Kerkhof.
“We zijn zeer blij dat de Ketnet-zone vernieuwd wordt in Plopsaland De Panne. Op die manier kunnen de Juniors en de Ketnetters hun favoriete programma’s beleven tijdens een spannende rit in de #LikeMe Coaster of tijdens een tochtje in de Tik Tak-bootjes.”, aldus Annemie Gulickx, netmanager Ketnet.
Ook Thomas Van Goethem, CEO van Fabric Magic, het productiehuis achter #LikeMe is laaiend enthousiast: “Met het grote succes van ons derde seizoen blijkt dat #LikeMe na al die jaren nog steeds een speciaal plekje heeft in de harten van ons publiek. We zijn dan ook verheugd om onze fans binnenkort te verwelkomen op onze eigen #LikeMe Coaster!”

Naast de vernieuwde Ketnet-zone plant de Plopsa Group in de nabije toekomst nog heel wat investeringen op de site De Panne. Zo wordt momenteel gebouwd aan ‘Circus Bumba’, een gloednieuwe indoorzone in het thema van de populaire clown. Deze indoorzone zal verschillende attracties bevatten waaronder een dark ride, een theater, restaurant en shop. Een investering van 12,5 miljoen euro.

Praktisch: Vanaf de paasvakantie is Plopsaland De Panne dagelijks open. Momenteel is het park ook open tijdens de maanden februari en maart op woensdag, zaterdag en zondag en gedurende de volledige krokusvakantie. Reserveren blijft verplicht en kan via: www.plopsalanddepanne.be

foto’s plopsa.be